Πίστα αγώνων «Φόρμουλα 1» (F1) αποκτά και η Ελλάδα, μετά την έγκριση του επενδυτικού σχεδίου από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, στο πλαίσιο του παλιού αναπτυξιακού νόμου.
Την επένδυση, ύψους 94,6 εκατ. ευρώ, θα την κάνει η εταιρεία «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ» και η τοποθεσία κατασκευής της πίστας θα γίνει στη θέση Ρέντες του δημοτικού διαμερίσματος Χαλανδρίτσας του Δήμου Φαρρών στον Νομό Αχαΐας. Η επιχορήγηση που θα λάβει το έργο είναι σε ποσοστό 30,5%, δηλαδή 28,92 εκατ. ευρώ και, σύμφωνα με τη μελέτη, προβλέπεται η δημιουργία πίστας αγώνων διεθνών προδιαγραφών και όλων των υποστηρικτικών κτιρίων κι εγκαταστάσεων.
Η μακέτα της πίστας αγώνων Formula 1 που θα κατασκευαστεί 20 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Πάτρας στη θέση Ρέντες της Χαλανδρίτσας του Δήμου Φαρών Αχαϊας
Το επενδυτικό σχέδιο πρόκειται να αναπτυχθεί σε συνολική έκταση επιφάνειας 928,5 στρεμμάτων κάτω από την επαρχιακή οδό Χαλανδρίτσας - Βαλμαντούρας, στην οποία θα εγκατασταθεί το υπό δημιουργία αυτοκινητοδρόμιο.
Θα απέχει 20 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Πάτρας. Η διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου είναι 36 μήνες. Η αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου έγινε με ταχείς διαδικασίες. Φορέας της επένδυσης είναι η εταιρεία «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ».
Οι 411 μέτοχοι
Η μετοχική σύνθεση του φορέα αποτελείται συνολικά από 411 μετόχους, φυσικά και νομικά πρόσωπα, εκ των οποίων η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ο Δήμος Πατρέων, το Επιμελητήριο Αχαΐας, ο Δήμος Φαρρών, η ΤΕΔΚ Αχαΐας, η Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα κ.ά. Βασικός μέτοχος του φορέα της επένδυσης είναι η επιχείρηση «Ανώνυμη Επενδυτική Τεχνική Τουριστική και Διαχειριστική Εταιρεία Αυτοκινητοδρομίου Πατρών», με διακριτικό τίτλο «Ελληνικό Αυτοκινητοδρόμιο» Ο φορέας συστάθηκε το 2006 και η διάρκειά του έχει οριστεί σε 20 έτη.
Εχει λάβει όλες τις απαραίτητες άδειες (έγκριση περιβαλλοντικών όρων, αρχιτεκτονικής μελέτης, σκοπιμότητας και καταλληλότητας οικοπέδου).
Με την ολοκλήρωση της επένδυσης προβλέπεται να δημιουργηθούν 497 νέες θέσεις εργασίας και σημαντικά οφέλη στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Μετά την έγκριση από το υπουργείο απαιτείται κύρωση της σχετικής υπουργικής απόφασης από τη Βουλή. Η έκταση ανήκε στη Μητρόπολη Πατρών και το 1992 μεταβιβάστηκε για την ανάπτυξη του έργου.
Ο αρχικός σχεδιασμός της πίστας έγινε από τον Τζόρτζιο Μπέγκελα Μπαρτόλι, τεχνικό διευθυντή της πίστας στη Μόντσα της Ιταλίας, ενώ η τελική προσαρμογή στο πραγματικό ανάγλυφο του εδάφους και στους αναθεωρημένους για το 2006 κανονισμούς της FIA έγινε από την εταιρεία συγκοινωνιακών μελετών «Α. Ταζές - Ε. Ρότσκος ΟΕ», με σύμβουλο επί θεμάτων F1 τον Πιερ Απαντ-Πέρικ, τεχνικό διευθυντή της πίστας του Σπα στο Βέλγιο.
Τις ευχαριστίες προς τον υπουργό Μ. Χρυσοχοΐδη εξέφρασε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απ. Κατσιφάρας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ
ethnos.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου